26 Nisan 2014 Cumartesi

Kitap Yorumu : Ben Ölmeden Önce - Jenny Downham


♥ Arka Kapak : Bu gerçekten olacak. Olacağını söylemişlerdi; ama bu, herhangi birinin düşündüğünden daha hızlı olacak.

Herkes ölmek zorunda. Bunu hepimiz biliyoruz. Geriye kalmış birkaç aylık ömrüyle, on altı yaşındaki Tessa bunu birçok insandan daha iyi biliyor.

Bu yüzden bir liste yaptı. Ölmeden önce yapmak istediği on şey... Listenin birinci maddesi aşk ve cinsellik. Üstelik Tessa'nın kaybedecek vakti yok.

Bu sıra dışı roman, Ölmenin nasıl bir şey olduğunu anlatarak yaşamın güzelliklerini gözler önüne seriyor.




Öncelikle kitap 15+
Now Is Good ( Aşk Şimdi ) filminin kitabıdır. Kitabını okuduğum için filmini izlemedim fakat en kısa zamanda izleyeceğim. Kitapta ağladığımdan kat kat daha fazla ağlayacakmışım sanırım -_- o.O Kitabı yaş sınırına rağmen 13 yaşımda okumuştum sanırım ve cidden bi kaç kısım hiç ama hiç uygun değil. 
Geçen günlerde tekrar okuyum da yorumlarıma ekliyim diye başladım fakat sonunu falan bildiğim için bu defa devamını getiremeden atlayarak okuyup kitabı bitirdim (!). Genel olarak hoş gibi. Kitaptaki aşk çok güzel bence :') Yani dediğim gibi bi kaç yer hoşuma gitmedi,detaylı anlatımından dolayı fakat onun haricinde duygusal bi kitap. Bu kitabın sonunda da hüngür hüngür ağladım -_-

♥ Kitap kanser hastası Tessa'nın hayatını anlatıyor. Hastalığı sonucu artık hayattan ümidini kesmiş ve ölmeden önce yapacaklarına dair bir liste hazırlıyor. 


Spoiler :

- Kanser temasıyla ve bu tema üzerindeki aşk ile favorim kesinlikle Aynı Yıldızın Altında fakat bu kitabı da beğenmedim değil. Genel olarak güzel bir kitap. Adam ile aralarındaki ilişki, Cal ile aralarındaki diyalog, Zoey ile çılgınlıkları falan hoştu yanii :) Sonundaki veda yerinde ağladım :/ Hani liste falan farklıydı ya Adam'la tanışmaları falan genel olarak güzeldi. Film ile aynı sanıyorum ki. Tessa'nın Adam'a bağlılığı, Adam'ın ona sadakati cidden beni etkiledi :') Ölene kadar onunla kalması falan duygusaldı. Annesi, babası ve kardeşine de ayrıca çok üzüldüm tabii ki :'(
Spoiler Son

                                                                  ~~~~~~                                                                     

 Ölüm beni hastane yatağına kemerle bağladı, pençesini göğsüme geçirdi ve orada oturuyor. Bu kadar canımı yakacağını bilmiyordum. Hayatımda başıma gelen bunca güzel şeyin onun tarafından elimden alınacağını bilmiyordum. Şimdi olan bu ve gerçekten ama gerçekten doğru ve her ne kadar herkes bana beni hep hatırlayacağını söylese de hatırlayıp hatırlamamaları önemli değil, ben bunu hiçbir zaman bilemeyeceğim. Çünkü gitmiş olacağım.

~~~~~~

"Her şey yolunda Tessa. Gidebilirsin. Seni Seviyoruz. Artık gidebilirsin."
"Neden böyle söylüyorsun ?"
"Ölmek için izne ihtiyacı olabilir Cal."
"Ölmesini istemiyorum. Benim iznimi almadı."


~~~~~~


Ne zaman gözlerimi kapatsam düşüyorum. Sonsuz bir şekilde düşüyorum.


~~~~~~

 Genel olarak kitabı sevdim fakat hoşlanmadığım tarafları da oldu. Yine de etkileyici bir kitap -_- Beni etkiledi en azından :') Gerçekten kitaptan bir sonuç çıkarmamız gerekiyorsa bu kesinlikle Şükretmek olurdu...


Sayfa Sayısı : 368      Puanım : 4



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...