20 Nisan 2014 Pazar

Kitap Yorumu & İnceleme : Senden Önce Ben - Jojo Moyes


♥ Arka Kapak : Birbirlerine aşktan başka verecek hiçbir şeyleri yoktu...
Yaşamın ince detayları Lou'dan sorulur. Otobüs durağıyla ev arasında kaç adım var? Çalıştığı kafeye gelip gidenler nasıl bir hayat yaşıyor? Parlak yeşil elbisenin altına ne renk külotlu çorap giyilir? Onda bu soruların hepsinin cevabı var. Kolayca mutlu olabildiği küçücük dünyasında bilmediği tek şey hayatın çok daha karmaşık soru ve cevaplarla dolu olduğu...

Geçirdiği motosiklet kazasıyla hayatı altüst olan Will uzun süredir karmaşık sorularla meşgul. Bu hayatta diğer insanları mutlu eden küçük şeyler ona biraz olsun keyif vermiyor. Çevresindeki tüm renkler birden griye dönmüş ve böyle bir umutsuzluk içindeyken yapabileceği tek şeyin hayatını sonlandırmak olduğunu düşünüyor.

Peki, asık suratlı, aksi ve geçimsiz Will, Lou'nun rengârenk yaşamıyla karşılaşırsa neler olur?

Mucizelere inanmıyorsanız durup bir kez daha düşünün...


Aşk vardır, ona inanmaktan vazgeçme.

Allah'ıım Allah'ım ... Ağlamaktan ciddi ciddi bi hal oldum :/ Cidden . Zaten duygusal olduğumu Piraye'de de bahsetmiştim. O yazımdan sonra sulu gözlülüğü bırakıcam demiştim fakat kitabımın son 30 sayfasında başladım ağlamaya :( Hele son 10 sayfasında kitabı bırakıp da ağladım sanırım :S
Kendimle dalga geçmem bir yana cidden çok güzel dersler çıkarılabilecek, insanı hem güldürüp hem ağlatabilen çok hoş bir kitap,Senden Önce Ben ...

Kitap Lou ve Will'in yollarının kesişimiyle ilgili. Will talihsiz bir kazada felç kalıyor ve Lou da acil işe ihtiyacı olduğu için Will'e hasta bakıcı olarak çalışmaya başlıyor. Lou'nun işe başlamasındaki amaç farklı fakat spoiler oluur -_- İkisinin başlarından geçen olaylar hoş bir şekilde anlatılmış gerçekten , Moyes'in başka kitaplarını da muhakkak okumak istiyorum :)

Spoiler : Kesinlikle aşka hiçbir şey engel değildir ki en başta bunu öğrendim -.-  Will'e karşı her zaman empati kurdum ve gerçekten hayatının çok zor olduğuna aşırı ikna oldum :/ . Ölüm kararında da onu hep destekledim çünkü hayat tarzımda böyle büyük bir değişim olsaydı ben de dayanamazdım sanıyorum ki :/ . Böyle bi psikolojide de olsa yine Lou'yla geçirdiği altı ayın, hayatının en güzel altı ayı olduğunu söylediğinde kitabı bırakıp ağladım evet :( ... Doğumgünü hediyesinin espirisi falan çok hoştu bee :') Böyle bi son olacağını biliyordum , fakat yine de hazırlıksız yakalandım diyiim :/ Ağlamaktan öldüm bittim cidden. Keşke güzel bitseydi de kıskançlıktan ağlasaydım pof :(  Fakat yine de Jojo Moyes kitabı tam yerinde bırakmış diye düşünüyorum :') Teşekkürler sevgili yazaar ♥ 
Spoiler Son




Gerçekten tavsiye ediyorum :) Çok hoş bir konu ve dediğim gibi ders çıkarılacak çokça şeyin olduğu bir kitap şimdiden iyi okumalaar :')

"Sakın Son Bölümleri Otobüste Giderken Okumayın. Ağlamamak için kendinizi tutmaya çalışırken bir enkaza dönüşebilirsiniz."
Tracy Williams

"Bu kitabı okuyunca duygudan duyguya koşacağınız bir lunaparka girmiş gibi oluyorsunuz. Okurken dünyayı ve zamanı durdurmak isteyeceksiniz."
Dooster

"Arkadaşların elden ele dolaştıracağı bir roman olacak. Moyes karizmatik, gerçekçi ve çarpıcı karakterler yaratmayı çok iyi biliyor."
The Independent

"Sizi bu kadar içine çekecek başka bir kitap bulmanız çok zor. Yıllardır okuduğum en güzel kitap."
Gill B.

"Bu hikâyeyi kitap bittikten çok uzun bir süre sonra bile hatırlayacak, her daim yanınızda taşımak isteyeceksiniz."
Romantic Book Lover



 ~~~~~~


^^ Zaman bazen normal şekilde ilerler, bazen de durup yavaşlar.Sanki hayat, yani gerçek hayat, bir başka yerde akıp gitmektedir.


 ~~~~~~


'kahverengi,' “derin gözleri benimkiyle buluştu. Mideme küçük bir kelebek sürüsü konuvermişti. Kelebekler sanki göğüs kafesimde kıstırılıp kalmışlar gibi çılgınca kanat çırpmaya başlamışlardı”


~~~~~~


~ Will ısrar edince bir sabahı rüzgar sörfü ve kayak yaparak geçirmiştim, ama en mutlu olduğum zamanlar onun yanında olduğum zamanlardı.


~~~~~~



Kalbimde bir iz bıraktın Clark.Komik kıyafetlerin,kötü esprilerin ve en küçük bir duygunu bile saklamak konusundaki beceriksizliğinle odamdan içeri girdiğin ilk andan itibaren bende bir iz bıraktın.Sen benim hayatımı,bu paranın senin hayatını değiştireceğinden çok daha fazla değiştirdin.
  Beni o kadar da sık düşünme.Seni sulu gözlü bir şekilde hatırlamak istemiyorum.Sadece iyi yaşa.
  Sadece yaşa.
  Sevgiyle,
  Will
~~~~~~

Sayfa Sayısı : 480            Puanım : 5


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...