18 Nisan 2014 Cuma

Kitap Yorumu + İnceleme + Tanıtım : Kayıp Gül - Serdar Özkan



♥ Arka Kapak : Kanada'dan Japonya'ya, Brezilya'dan Endonezya'ya yüzbinlerce okurun gönlünde taht kuran KAYIP GÜL genç Türk romancı Serdar Özkan'ın ilk romanı.
♥ Tüm zamanların en çok okunan ve sevilen kitaplarından St. Exupéry'nin Küçük Prens'i, Richard Bach'ın Martı'sı ve Paulo Coelho'nun Simyacı'sına denk tutulan Kayıp Gül, bugüne kadar 29 dile çevrildi, birçok ülkede haftalarca bestseller listelerinde yeraldı.
Kayıp Gül'ün kahramanı Diana'nın peşine takılan okur, başta Türk kültürüne olmak üzere, Yunan mitolojisinden Yunus Emre'ye; William Blake'ten Sokrates'e; doğu mistisizminden Küçük Prens'e; Meryem Ana'dan Nasrettin Hoca'ya; modern yaşantıdan metafiziğe; gerçek dünyadan güllerin ve düşlerin dünyasına gizemli bir yolculuğa çıkıyor.







♥ Rehberlik öğretmenimin tavsiyesiyle başladım Kayıp Gül'ü okumaya. Başlarında ve ortalarında aslında kitabın genel gidişatında biraz sıkıldığım doğrudur -_- Fakat sonu cidden güzeldi. Biraz abartıldığını düşünüyorum ek olarak da. Tüm olay cidden sonunda. ve eleştirmekten ziyade kitabı beğendim :) Hani okunulabilir bir kitap. Dediğim gibi kapağında falan da yazılanların biraz abartı olduğunu düşünüyorum sadece. Bir de biraz sıkıldığım için 200 küsür sayfalık kitabı uzun zamanda okudum -_- 


Spoiler : Çok ciddiyim taa başından Mary diye biri olmadığını  tahmin etmiştim. Ama sonunda bunu beklediğimden daha  güzel ifade etmiş yazar. Böyle ayna çıkması falan hoştu cidden. Aşka değinmesi de hoş olmuş bence :') Yine de hâlâ  tek olayın sonu olduğunu düşünüyorum -.- 
Spoiler Sonu
                                          
Okunulabilir fakat aşırı bağlanılabilecek bir kitap değil. Dediğim gibi ara ara sıkıldım fakat kötü de değil tabii ki :)
                                                                    ~~~~~~



  
   Görmek içi sadece gözlerimi kullansaydım,      kaybolurdum karanlık dünyanızda.

                                   ~~~~~~

   Zamanla başladığı her yeni ilişkinin yeni bir    ayrılık anlamına geldiğini iyice kavramış, sonunda  yalnızlığın zahmetsizliğini seçmeye karar vermişti.

                                   ~~~~~~

   Bir bölü sonsuz "özel bir sıfır" eder.

                                   ~~~~~~

   Daha iyiye, iyiyi terk etme cesaretine sahip    olanlar ulaşır yalnızca...





Puanım : 3     Sayfa Sayısı : 208



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...