18 Temmuz 2014 Cuma

Akıl Oyunları ( A Beautiful Mind ) Film Yorumu


John Forbes Nash Jr. , genç yaşında geliştirdiği kuramlarla matematik dünyasının bir numaralı ismi haline gelir. Fakat kısa süre içerisinde bencilliği ve kendine olan aşırı güveni sonucunda oluşan kişisel problemleri ile baş edemez duruma düşer. Dahilik ile delilik arasındaki ince çizgide, delilik tarafına doğru sürüklenir. Uzun süre şizofreni ile mücadele eden matematikçi, yıllar sonra adeta yeniden doğarak Nobel ödülünü almayı başarır.








* Filmi izledikten sonra gerçek John Nash'i bir süre araştırmıştım. Oğlunun da şizofren olduğunu öğrenince cidden şaşırmıştım. Kesinlikle üzerimde büyük bir etki bırakmıştı, filmden çok etkilenmiştim. Rehberlik hocam her zaman der "Allah zekanın da hayırlısını versin" diye. Kesinlikle bu film için söylenilmiş bi cümle olmalı :) Her insan çok zeki olmak ve öyle doğmak ister fakat bu filmden anlıyoruz ki aşırı zeka da bazen kötü olabiliir :D Bunun yanında bencillik ve aşırı özgüven de cabası tabii ki. Film gerçekten çok güzel ve şaşırtıcı :) Ayrıca bu filmin sonunda da  klasik şaşırma ifadem olan " vay anasıı " yı kullanmış olabilirim :D. Tavsiye ederiim :) Mutlaka izlenmeli :)







Spoiler :
Psikoloji ve psikoloji-gerilim filmleri izledim ve kitapları okudum ama filmde adamın şizofren olduğunu bilsem de en yakın arkadaşının , onun kız çocuğunun ve o kulübede planlar hazırlayıp Nash'in peşini bırakmayan şapkalı adamın falan hayal ürünü olmasına çok şaşırdım. Sonunda Nash'in, tedavisi bildiğim kadarıyla tam olmayan ya da en azından o zamanlar tam olmayan Şizofreni hastalığını, o müthiş zekasıyla yenmesine hayran kaldım. Ayrıca karısı onu yalnız bırakmadı ve hastalığının tedavisinde elinden geleni yaptı, onu da çok takdir ettim :) Nobel ödülünü alıp film güzel bir şekilde bitince ben de mutlu oldum açıkçasıı :) Gerçekten çok güzel filmdi... :')
-------







~ Var olmamın sebebi sensin. Sen benim mantığımsın. Teşekkür ederim




Akıl Oyunları Fragmanı : 












A Beautiful Mind Soundtrack : "A Kaleidoscope of Mathematics"





















=  John Forbes Nash, A Beutiful Mind filmini konu alan Matematik Dehası









Puanım : 5

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...