1 Kasım 2015 Pazar

Kitap Yorumu - Kürk Mantolu Madonna / Sabahattin Ali




"Her gün, daima öğleden sonra oraya gidiyor, koridorlardaki resimlere bakıyormuş gibi ağır ağır, fakat büyük bir sabırsızlıkla asıl hedefine varmak isteyen adımlarımı zorla zapt ederek geziniyor, rastgele gözüme çarpmış gibi önünde durduğum "Kürk Mantolu Madonna'yı seyre dalıyor, ta kapılar kapanıncaya kadar orada bekliyordum."

Kimi tutkular rehberimiz olur yaşam boyunca. Kollarıyla bizi sarar. Sorgulamadan peşlerinden gideriz ve hiç pişman olmayacağımızı biliriz. Yapıtlarında insanların görünmeyen yüzlerini ortaya çıkaran Sabahattin Ali, bu kitabında güçlü bir tutkunun resmini çiziyor. Düzenin sildiği kişiliklere, yaşamın uçuculuğuna ve aşkın olanaksızlığına (?) dair, yanıtlanması zor sorular soruyor.






Çok çok uzun aradan sonra bu güzel kitabın yorumuyla, deyim yerindeyse sahalara döndüüm! Üzerine söylenecek çok bir şey yok aslında. Son dönemlerin en bilindik kitaplarından Kürk Mantolu Madonna, sosyal medya hesaplarında alıntılarının çok fazla yapıldığı, her yaştan insanın okuyup da etkisinde kaldığı bir kitap. İlginç bir şekilde başlayıp güzel bir şekilde ilerleyip sonunda içinizi eriten bir aşk hikâyesi içeriyor. Raif ve Maria hakettikleri bir sonu yaşayamadılar fakat insanı çok etkileyen bir olayın başrollerini aldılar.

- Açıkçası kitabın ilk başlarında biraz sıkıldım ama ne zamanki ana hikâyeye girdik, o zaman ben de kendimi kitabın içinde buldum. Çok içten - çok güzel bir kitap ve okuyan herkesin kendinden bir şey bulacağını düşünüyorum. Kullanılan cümleler ve anlatım tarzı, yazarın duygusallığını okuyucuya çok iyi aktarıyor. Benim türüm fantastik fakat türümün dışına çıkıp da klasik bir kitap okumanın bana iyi geldiğini düşünüyorum. 
Konuya girersem spoiler vermeden çıkamayacağımı düşünüyorum bu yüzden ben bahsetmeden siz mutlaka alıp okuyun. :D
İyi okumalaar ._.



~ ALINTILAR ~

"Seni seviyorum... Deli gibi değil gayet aklı başında olarak seviyorum."

~~~~

"Hayatta en güvendiğim insana karşı duyduğum bu kırgınlık, adeta bütün insanlara dağılmıştı. Çünkü o, benim için bütün insanlığın timsaliydi."

~~~~

"Bir insanın diğer bir insanı, hemen hemen hiçbir şey yapmadan bu kadar mesut etmesi nasıl mümkün oluyordu?"

~~~~

"Bu akşam anladım ki, bir insan diğer bir insana bazen hayata bağlandığından çok daha kuvvetli bağlarla sarılabilirmiş."

~~~~

"Bitmiyor, sadece bazen belki güneşli bir günde veya kalabalık bir gecede geçtiğini sanıyorsun ama geçmiyor esasında. Alışıyorsun zamanla. Asla bitmiyor..."

~~~~

"Aşk öyle bir histir ki, nereden geldiğini bilemediğimiz gibi, günün birinde nereye kaçıp gittiğini de bilemeyiz."

Sayfa Sayısı : 164
Puanım : 5


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...